احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ حسادت خون به پا کرد| رنگ پریده قاتل اسرار قتل را فاش کرد (۲۳ اردیبهشت) مرگ مشکوک زن میانسال و بازداشت دختر جوان متهم به قتل مادر (۲۳ اردیبهشت) ممنوعیت هرگونه افزایش شهریه در مدارس غیردولتی کشف ۲۶۰ کیلوگرم حشیش و تریاک در گناباد(۲۳ اردیبهشت) ریزش آوار ساختمان در مشهد یک فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت+ عکس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ شهردار یکی از مناطق شیراز به قتل رسید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری
سرخط خبرها

حجامت از دیدگاه طب‌الرضا(ع)

  • کد خبر: ۱۶۹۱۲۳
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
حجامت  از دیدگاه طب‌الرضا(ع)
اگر تصمیم دارید که در این روزها حجامت کنید، بد نیست کمی درباره باید و نبایدهای حجامت کردن هم اطلاعات کسب کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حزیران از اواخر خرداد شروع می‌شود و از بهترین وقت‌ها برای حجامت است.

از دیدگاه طب‌الرضا(ع) حجامت بهتر است از دوازدهم تا پانزدهم ماه صورت بگیرد، زیرا خون گرفتن در این چند روز به بدن سلامتی بیشتری می‌بخشد. خارج از این مدت هم بهتر است که حجامت نکرد، مگر در صورتى که فرد ناچار باشد، چون هرقدر ماه رو به نقصان گذارد و باریک‌تر شود، خون در عروق از هیجانش کاسته می‌شود.

حجامت از نظر مراتبى که تکرار می‌شود هم تابع سن است. به‌عبارتی بیست ساله‌ها هر بیست روز یک‌مرتبه، سى ساله‌ها هر سى روز یک‌مرتبه و چهل و پنجاه ساله‌ها هم به نسبت هر ده سالى که بر عمرشان اضافه می‌شود، ۱۰ روز دیرتر باید حجامت کنند.

خونی که در حجامت بیرون می‌آید از رگ‌هاى کوچکى است که در میان گوشت‌ها و ماهیچه‌ها پنهان شده‌اند و برخلاف فصد قواى انسان را تحلیل نمی‌کند و سبب ضعف نمی‌شود، ازاین‌رو از تکرار آن نباید ترسید.

حجامت انواع مختلفی دارد و برای درمان‌های متفاوتی هم به‌کار می‌رود، مانند حجامت در گودى پس گردن که به آن نقره می‌گویند و برای سنگینى سر مفید است، حجامت اخدعان یا دو رگى که در دو طرف پشت گردن انجام می‌شود و برای رفع سنگینی و رخوت سر و صورت و چشم‌ها و درد دندان سودمند است، حجامت زیر چانه براى معالجه بسیاری از بیماری‌هاى دهان، به‌ویژه در کودکان و حجامت از میان دو کتف برای معالجه بیمارى خفقان، تپش قلب، دوران سر که منشأ گوارشی دارند، مفید است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->